Szanowni Rodzice,
Nasza szkoła przystąpiła do programu Szkoła z klasą 2.0. Więcej o programie można
przeczytać na stronie Szkoła z klasą 2.0. Szukamy sojuszników, którzy wesprą nas w
planowaniu i wprowadzaniu zmian w szkole. W pierwszym etapie działań trzeba wybrać
obszar, \który będziemy wzmacniać. Wybór obszaru nastąpi 7.11.2019 r. po tym jak
uczniowie, rodzice i pracownicy szkoły wypełnią ankietę.
Link do ankiety zamieszczony jest poniżej. (najlepiej skopiować i wkleić do przeglądarki)
https://forms.gle/9Y5Y9NuYcgbEZwFC8
Oto krótki opis 10-ciu obszarów, z których trzeba wybrać jeden i na niego zagłosować.
1. RÓWNE SZANSE:
szkoła wyrównuje szanse edukacyjne i życiowe dzieci, wspiera najbardziej potrzebujących.
Jak to zrobić: szkoła zastanawia się gdzie/na jakim polu/w jakim zakresie występują
nierówności i co może zrobić, żeby wszyscy uczniowie mieli wyrównane szanse.
2. PASJA DO NAUKI:
szkoła motywuje do nauki, angażuje i rozwija pasje uczniów i nauczycieli. Jak to zrobić:
szkoła wprowadza nowe metody nauczania i podejmuje działania, które pokazują, dlaczego
warto się uczyć, zachęca, a nie zniechęca, do rozwijania pasji i zainteresowań w szkole
i poza nią.
3. WIEDZA UŻYTECZNA:
szkoła uczy, jak wykorzystać w praktyce wiedzę i umiejętności. Jak to zrobić: szkoła
pokazuje uczniom, że wiedza to nie tylko teoria, a to, czego uczą się w szkole, mogą
wykorzystywać w codziennym życiu tworząc, eksperymentując i rozwiązując problemy.
4.SAMODZIELNOŚĆ:
szkoła uczy samodzielności, krytycznego myślenia, odwagi stawiania pytań oraz
odpowiedzialności za naukę. Jak to robić: szkoła dba o to, aby uczniowie umieli samodzielnie
korzystać z wiedzy i poszerzać ją, nie bali się popełniać błędów i konsekwentnie dążyć
do wyznaczonego celu.
5. OCENIANIE I DOCENIANIE:
szkoła ocenia tak, by wspierać uczenie się i rozwój uczniów, docenia wysiłek i buduje
poczucie wartości. Jak to zrobić: szkoła świadomie buduje strategię takiego ewaluowania
dokonań uczniów, aby jak najpełniej rozwinąć ich i zmotywować do dalszej pracy. W ramach
tego celu możecie również pomyśleć o mądrej i rozwijającej ewaluacji pracy nauczycieli.
6. OBYWATELSTWO:
szkoła uczy dialogu, współdziałania i zachęca do współdecydowania. Jak to zrobić: szkoła
zaprasza wszystkich członków szkolnej społeczności do współdecydowania i aktywnego
udziału w życiu nie tylko szkoły, ale również jej otoczenia, oraz pokazuje, jak budować
poczucie współodpowiedzialności za rzeczywistość, w której na co dzień uczą się i pracują.
7. BEZPIECZEŃSTWO I ZAUFANIE:
szkoła tworzy klimat bezpieczeństwa, szacunku i zaufania. Jak to robić: W szkole mają
miejsce działania antydyskryminacyjne, poprawiające bezpieczeństwo i integrujące szkolną
społeczność. Szkoła wzmacnia te działania i postawy, które kształtują zaufanie w szkole,
uczy poszanowania zarówno drugiego człowieka i jego praw oraz odmienności,
jak i własności intelektualnej czy fizycznej innych osób.
8. DOBRE RELACJE:
szkoła dba o dobre relacje i komunikację między wszystkimi członkami szkolnej wspólnoty.
Jak to robić: szkoła zastanawia się, jakie rozwiązania usprawnią komunikację –zarówno
bezpośrednią, jak i wirtualną –tak aby polepszyć przepływ informacji i poprawić relacje
między różnymi członkami szkolnej społeczności.
9. SOLIDARNOŚĆ:
szkoła uczy solidarności, wzajemnej pomocy i buduje kulturę dzielenia się. Jak to robić:
Szkoła planuje działania i aktywności, które będą kształtować w uczniach wrażliwość
na potrzeby innych osób (zarówno ze szkoły, jak i w ich środowisku lokalnym) oraz aktywną,
prospołeczną postawę.
10. OTWARTOŚĆ:
szkoła jest otwarta na społeczność lokalną i świat oraz uczy rozwiązywania problemów.
Jak to robić: Szkoła zastanawia się, w jaki sposób wykształcić w uczniach i nauczycielach
postawę otwartości na innowacje i nowe trendy, na ciągłe dokształcanie i zmienianie starych,
nieefektywnych rozwiązań na nowsze, bardziej skuteczne. Nie boi się zmieniać
przyzwyczajeń i wprowadzać nowe metody i działania, aby iść z duchem czasu i nieustannie
poprawiać jakość swojego kształcenia.
Prosimy o głosowanie.
Beata Kalinka - bibliotekarz koordynator programu.